Noordhorn: Reünie Nutskleuterschool, OLS en OBS ‘De Molshoop’

De reüniecommissie (bestaande uit Jannie Bantsema, Anneke Hommes-Boer, Ida Draaisma-Huisma, Marjan Priet en ‘mijn persoontje’, later nog aan te vullen met Dea Pol-Arends) die bezig is om in 2010 een geslaagde reünie te organiseren, heeft de definitieve datum kunnen vaststellen. De veelbelovende reünie vindt plaats op zaterdag 12 juni 2010!!!! Doelgroep: oud-leerlingen, oud-leerkrachten, oud-bestuurders en andere direct-betrokkenen bij de Nutskleuterschool (later ’t Evertaske’) en/of de O.L.S. Noordhorn (later O.B.S. ‘De Molshoop’). Ook is de plaats bekend, waar wordt ‘samengekomen’: Dorpshuis ‘De Dörpsstee’ aan de Noorderweg, vergroot met een grote tent. Met het bestuur van de Vereniging Dorpsbelangen is voortdurend en goed overleg, het evenement belooft voor het dorp een hoogtepunt te worden! De begroting is nog niet helemaal geconcretiseerd, zodat er nog geen precies bedrag valt te vermelden ten aanzien van de deelnamekosten. Wel is er één centraal aanmeldingsadres:
Reüniecommssie Scholen Noordhorn
Ida Draaisma-Huisma (bij ouderen vaak beter bekend als Ida Koets)
Prof. van Giffenweg 10
9804 RV  Noordhorn
0594 503823
emailadres: crdraaisma@hetnet.nl

Zodra er meer nieuws kan worden verstrekt, zult u hiervan op de hoogte worden gehouden via diverse media. Zo krijgt de website van de huidige O.B.S. De Molshoop een speciaal reünieplekje, waar o.a. aanmeldingsformulieren kunnen worden gedownload. Ook wordt getracht iedereen zoveel mogelijk te benaderen, hetzij per reguliere post, hetzij via de mailbox. Nadrukkelijke vraag: Bent u verhuisd of kent u anderen die zijn verhuisd? Wilt u die gewijzigde adressen dan doorgeven aan het aanmeldingsadres??? Bij voorbaat dank!

Resize of kleuterschool 1960-1961uitsnede

Zouden er op deze helaas niet al te duidelijke foto kandidaat-reünisten staan? Achtergrond: de oude bewaarschool aan de Achterweg

Resize of Molshoop 17102009

De oostkant van de huidige OBS De Molshoop aan de Oosterweg, ongetwijfeld een bezoekplaats tijdens de reünie op 12 juni 2010!!

 

Over janbee

Na toename vrije tijd verklaarbare groei van interesse voor geschiedenis. Met name betreft het dan het verleden van mijn woonplaats Noordhorn, een eigenzinnig dorp met een (voor mij nog te ontdekken) schat aan historie.
Dit bericht werd geplaatst in Herinneringen, Noordhorn actueel, Noordhorn Toén. Bookmark de permalink .

29 reacties op Noordhorn: Reünie Nutskleuterschool, OLS en OBS ‘De Molshoop’

  1. reinhardhiemstra zegt:

    gewedigdigietsomnaaruittezienikkomzondermeer

  2. Wens de reüniecommissie heel veel succes met de voorbereiding en tot ziens op zaterdag 12 juni 2010.

  3. Dit wil ik niet missen, lijkt me wel gezellig, deze datum staat al in de agenda.

  4. Kea Zandberg-Post zegt:

    Staat genoteerd in mijn agenda. De vorige reünie (ongeveer 10 jaar geleden) was ook heel gezellig. Ben dan ook zeker van plan te komen en hoop dat iedere “ex-molshooper” er ook zo over denkt. Tot 12 juni 2010 !!

  5. theresia zegt:

    heb er wel zin in lijkt mij weer gezellig
    tot ziens 12 juni 2010

  6. klaas van houten zegt:

    Prachtig initiatief nu al hulde voor de organisatoren. Ik zal er die dag zijn al vriest het dan nog.
    Laten we zorgen dat we de mensen aan de nodige adressen kunnen helpen.
    Veel succes met de verdere voorbereidingen en tot 12 juni!

  7. jan de jong zegt:

    schrijf maar op 12 juni lijkt mij leuk

  8. Fanny 'meulman zegt:

    Heb erg veel zin om iedereen weer te zien!!!

  9. Douwe Bargerbos zegt:

    Ook ik hoop 12 juni aanwezig te zijn. Op 1 april 1938 kwam ik in de 1e klas bij juffrouw van Dijken. Zullen er 12 juni nog meer van deze oude “knarren” aanwezig zijn????

    Veel succes met de voorbereidingen van deze unieke gebeurtenis.

  10. Lukas Jonkman zegt:

    Kan vanwege andere reunie VV Siddeburen ook op 12 juni niet aanwezig zijn.
    Aangezien ik daar werkzaam ben moet ik deze reunie missen en dat is best jammer.
    Wens iedereen een prettige dag en heel veel plezier.

    Lukas Jonkman

  11. erik van der velde zegt:

    heb van de reunie gehoord. hardstikke leuk en zal ook aanwezig zijn. verheug me er al op. tot 12 juni allemaal.

  12. Tjaard Renkema zegt:

    We’ll be coming from Australia, we will be there … with bells on … um … dat betekend dat wij er zullen zijn – Tjaard and Lies Renkema

  13. Kleuterschool bezocht. 1956/57.

    Namen van klas genootjes, Eefie en maria slof? Ina Tempel, Popke snip,Sjoerdje< Wim, Lammert.

    Juf de Jong? en O.a. juf Hiemstra?

    Mooi foto in mijn bezit.

    E-mail; moltovivace5@hotmail.com

    Met vr. gr. Joke Hoeksema.

  14. cor molema zegt:

    ook ik ben van de partij,lijkt mij heel gezellig.
    tot ziens op 12 juni.

  15. Linda Ritsema zegt:

    Het lijkt me wel leuk om oude bekenden weer eens te zien! Ik woon in het westen dus kom niet meer zo vaak in het Noorden, wie weet tot dan! groetjes Linda Ritsema.

  16. Tjaard Renkema zegt:

    Hallo daar
    Tot nog toe heb ik geen bekende namen gezien maar dat kan komen
    omdat ik ook bij de oude knarren behoor net als Douwe
    ik heb bij juf Zaagman naar de kleure school gegaan en bij meester Heres naar de lagere school ,klas genoten Hendrik Geertsema
    Harko , Berend Kazemier ,Reina v d Veen ,Nellie Verhoef Gepke Broersma Alie v d Werf ECT hoop dat dit is genoeg voor nou
    Look forward to the 12 off JuneTjaard Lies Renkema

  17. Tineke Stoelwinder-Kooistra zegt:

    hallo ik zat in 1970 op de kleuterschool en daarna t/m de 5de klas op lagere school bij juf Pama en meester v/d Rest . ik woonde scheef tegen over de lagere school tegen over de auto sloperij . ik kan Hiektje en de familie Boer en Frans v/d Veen en Nico Arends en volgens mij Koos Postma . meer weet ik zo niet . was een leuke tijd . ik woon nu in Drachten . ik hoop vele daar weer te zien op 12 juni . groeten van Tineke Stoelwinder-Kooistra . of Tineke Kooistra .

  18. jan dijk zegt:

    ai, 12 juni 2010 ben ik 40 jaar gehuwd; een vrijstelling op die dag kan ik wel vergeten, veel plezier toegewenst

  19. nico arends zegt:

    hoi tineke lees net jou verhaaltje ik woon nog steeds en noordhorn eerst en zuidhorn gewoond na een scheiding terug nu weer 8 jaar aan de langesraat heb een eigen viskraam. nu weer gelukkig getrouwd. de jongeman is koos wigboldy zoon van de timmerman gr nicoarends

  20. nico arends zegt:

    het lijkt mij leuk om 12 juni de oude garde weer terug te zien .kijken of je iedereen nog herkend gr nico arends

  21. Gerrit Renkema zegt:

    Als ik dat van tevoren geweten had……….

    Het is nu een beetje te laat, maar in ieder geval veel plezier!

    Gerrit Renkema
    Lagere School van 1946-1952

  22. Wat leuk hé om elkaar weer eens te zien!!!!!!!
    Ben erg nieuwsgierig. Tot 12 Juni a.s.

  23. Alie van der Velde zegt:

    Hallo allemaal,

    Ben morgen ook van de partij. Hardstikke leuk om iedereen weer te zien. De organisatoren bedankt. Doordat jullie je inzetten voor deze reunie kunnen veel klasgenoten even weer met elkaar bijkletsen en de school even weer terug zien. Tot morgen.
    Groetjes Alie

  24. Pingback: 2010 in review « Noordhorn heden en verleden

  25. Dea Pol Arends
    Wil graag met jou in contact komen.
    Dina hendriks schmidt

    • Leen Kazemier zegt:

      Beste………..,

      Weet even niet wat de bedoeling van onderstaand bericht is .

      Met vriendelijke groet,

      Leendert Kazemier Assen

    • Kea zegt:

      Hallo,

      Bij deze reageer ik op een mail m.b.t. een reünie die heeft plaatsgevonden op 10 juni 2010 ! Zit nu in Italië -vakantie- WiFi niet zo best. Pas 22/9 terug. Komt er misschien een nieuwe reünie in 2016/2017 ? Ik hoor het wel.

      Groetjes,

      Kea Zandberg-Post Spits 20 9801 RA Zuidhorn kea_zandberg@live.nl

      Verstuurd vanaf mijn iPad

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.